Monday 1 April 2013

RASA YANG ALLAH BERIKAN...


RASA YANG ALLAH BERIKAN


Sesungguhnya aku tidak pinta rasa ini untuk ada di dalam hati ku...
Demi Allah memendam perasaan itu sangat sakit bagi ku...
Tapi aku tabah kan hati,aku kuatkan semangat demi mu ya Allah..
Aku menerima dugaan mu ini dengan hati yang lapang dan redha...
Aku menerima perasaan kasih sayang yang engkau serapkan ke dalam hati ini kerana mu ya Allah...
Aku menerima rasa ini untuk jihad ku ke jalanmu yang benar ya Allah..

Ya Allah, aku bersujud di tikar sejadah...demi mendekatkan diriku padamu...
Ya Allah, di setiap doaku...moga engkau merahmati aku..memberikan kebahagiaan padaku...
Ya Allah...dalam setiap permohonanku, aku berharapkan pertolongan darimu untukku...
Tuhan...pintaku...
Jika rasa ini merosakkan akhlak ku,akidah ku...
Jika rasa ini mengurangkan iman ku....
Jika rasa ini menjauhkan aku darimu...
Pintaku..engkau tariklah kembali rasa ini...engkau hilangkanlah perasaan ini...jauhi aku dari rasa sayang dan rindu yang mendalam ini..
Ya Allah...demi mu ya Allah...aku rela kehilangan kasih sayang dalam hati ini...daripada kehilangan kasih sayang mu padaku...
Ya Allah...sesungguhnya aku memikul rasa sayang ini, aku memikul rasa rindu ini hanya kerana mu ya Allah...kerana rasa ini telah engkau letak dalam hati ku...ya Allah...engkau berkatilah aku...
Engkau berilah kekuatan padaku untuk menanggug rasa yang tidak terbalas ini..
Ya tuhan, pintaku.kau jagalah hati ini...
Ya tuhan pintaku jika perasaan ini semakin mendekatkan aku padamu..
Semakin bertambah rasa cinta ku padamu...
Sesungguhnya engkau biarlah rasa ini terus berada di hati ini...
Dan engkau berkatilah aku dan rasa di hatiku ini padanya...
Engkau berilah sesuatu yang dapat membahagiakan aku tuhan..
Demi Allah..aku belajar menerima segala ujian dan dugaan yang datang dengan hati yang tenang dan redha untuk meraih cintamu tuhan...
Aku menerima segala2nya dengan hati terbuka untuk hikmah yang engkau sajikan buat ku 1 hari nanti...

Aku percaya pada setiap takdirmu..
Aku percaya engkau mendengar setiap rintihan hatiku...
Aku percaya hanya engkau yang mampu membantu ku...
Aku percaya hanya engkau tempat sebaik2 nya meminta pertolongan dan perlindungan...
Aku percaya engkau akan memperkenan setiap doa2 ku...

Tuhan...hanya pintaku...engkau jaga kan dia buatku...
Jagakan iman nya untuk ku...
Jagakan nafsunya buatku...
Jagakan hatinya untukku...
Jagakan hatinya sepertimana engkau menjaga hatiku...
Jadikan dia insan yang soleh buatku...
Jadikan dia pembimbing yang baik buat diriku....

Segala rasa hatiku...ku sandarkan padamu untuk kau sampaikan padanya...
Sesungguhnya aku tidak mampu untuk memadam perasaan ini kecuali dengan izinmu...
Sesungguhnya segala yang ghaib hanya engkau yang mengetahui dan hanya engkau yang mampu merubahnya....

Ini lah rasa hati yang Allah berikan padaku....subhanallah..

No comments:

Post a Comment